
- adagoló felújítás
- generátor- önindító felújítás
- kormánymű
- kormányszerkezet
- fékfutómű alkatrészek
- kormányszerkezet
- fékfutómű alkatrészek
- kipufogódob
- szimeringek, szilentek, tömítések
A hibalista azonban szép fokozatosan bővült, de nem minden lett még javítva. Megfejtésre várt például a motor csillapíthatatlan olajfolyása. Mit ad Isten? Csákvár és Csákberény között, a műszerfal diszkófényekben kezd úszkálni. Félreállás. Aztán se kép, se hang.
Jó. Eső, éjszaka, telefon, várakozás, vontatás a semmiből Csákvárig.
A tünetek alapján már körvonalazódott, hogy nincs töltés, a generátor meghibásodott.
Igazi nagy magyar valóság. De mi Mongóliába készülünk ugyebár. :)
Szóval akkumulátor kiszerel, autó otthagy, hazamegy, éjszaka akkumulátor feltölt. Másnap visszamegy, aksi beszerel, kocsi pöccre indul. Lábon Murczinig. (hála a tervezőnek: mindkettőnek - a járgány két akkumulátorral van felszerelve)
Ha már újra itt vagyunk, (Murczin Zsoltnál) akkor az elmaradt javítások is pótolhatók. Könnyes búcsú ketteskétől.
Másnap telefon. A blokk repedésének gyanúja miatt; motorkiemelés. Szerencsére ez a gyanú nem igazolódott be. Kocsiba be, rohanás, szívkiemelés kezdeti fázisának fotózása. Íme a műtét első pillanatai:
Ha már kivették a motort, akkor Murczin Zsolt azt tanácsolta, bontsuk meg a blokkot és nézzünk bele. Végtére is Mongólia nem a szomszédban van.
Másnap Zsolt így hívott fel minket:
-Van egy jó és egy rossz hírem!
A rossz az volt, hogy motorgenerálról beszélgettünk. A jó pedig az, hogy ha ezen túl vagyunk, nyugodt szívvel vághatunk neki akár egy világ körüli útnak is.
A rossz az volt, hogy motorgenerálról beszélgettünk. A jó pedig az, hogy ha ezen túl vagyunk, nyugodt szívvel vághatunk neki akár egy világ körüli útnak is.
Okok: Na ez itt a "nemmindegy". Ez "kéremszépen" ismét a naaagy magyar valóság lesz. Egy német szerelőműhelybe lementek volna hídba. A turbós motoron, a turbós hengerfej helyére egy típusidegen szívó hengerfejet szerelt az előző tulaj, megspékelve ezt a piacon kapható leggagyibb hengerfej tömítéssel. Három dugattyú jó, gyári állapotú volt, míg a negyedik kakukktojás. A henger felületén borzalmas barázdák, letört fúvóka, aminek következménye, hogy a negyedik henger alig kapott hűtést. Felülete ebből adódóan égett, kormos. A vezérműtengely felülete pedig finoman szólva viseletes.
Mindennek ellenére nem adjuk fel és a jó oldalát fogjuk meg a történetnek. Képzeljétek el milyen lett volna, ha a hengerfej az expedíció felénél dühödten átég vagy a negyedik dugattyú úgy dönt, hogy az őt ért sérelmekért végleg feladja a harcot.
Különben is ez csak aprócska probléma ahhoz képest, mit kezdünk az utunk elé gördülő világpolitikai helyzettel.
"lehetőségekhez mérten a legjobb állapotút választani" - Nekem az a példány azért betegesnek tűnik. (Hóvakond)
VálaszTörlés