2014/02/12

Terepjárónk típusának kiválasztása

Ebben a posztban eláruljuk mi milyen szempontok alapján választottunk

Végy egy csomó receptkönyvet (Internetes fórumok)!
Kérd ki a véleményét mesterszakácsoknak (akik messze mentek, sokszor és sok féle helyre)!
Minden alkalmat ragadj meg, hogy belekóstolj elkészült ételekbe (próbálj ki minél több terepjárót)!
Gondolt át milyen alaklomra és hány főre főzöl (mi a célod az autóval, hány embert vinnél magaddal)!

Hozzávalók:
Egy darab nagy testű Japán terepjáró, az autógyártás fénykorából (valamikor 1990 és 2000 között, amikor még az autókat az "örökkévalóságnak" gyártották és nem volt gazdasági alapkövetelmény a "tervezett elavulás" fogalma)!
Olyan típust válassz, amit a szélrózsa minden irányában használnak! (ezt gondolom nem kell magyaráznom miért, aki robbant már le a balkánon amerikai autóval érti)
A választásunk egy második generációs Mitsubishi Pajero Wagon 2.5 turbo diesel terepjáróra esett. 
Szempontok tehát, amik a típus mellett szóltak:
Japán, amit még Japánban gyártottak. Terepjárós kalandokról az embereknek automatikusan sárga Land Roverek ugranak be. Velünk sem volt máshogy. De a hétköznapi valóság más, mint a reklámvilág. Hosszas tapogatózás, (receptkönyvek) után rá kellett jönnünk, hogy a bennfentes körökben "angol betegként" emlegetett autótípus nem nekünk való.
A japán terepjárók a megbízhatóságukról híresek. Ezen belül a kényelem és az ár érték arány voltak a döntő szempontok.
Autónkat gyakorlatilag változatlan formában, hatalmas mennyiségben tíz évig gyártották.
A választás (nem nem az) fontos szempontja, hogy a motor ne legyen computer vezérlésű. (lehet hogy "annak a választásnak" sem ártana) Adagolója mechanikus, kézi váltós.  Összetett és fejlett a hajtáslánca, gyárilag száz százalékos hátsó differenciálzárral. Futóműve az "elpusztíthatatlanság" és a kényelem közti harmonikus középtájon helyezkedik el. A felsoroltak miatt csökken a váratlan meglepetések száma.
A hozzáértők szerint ez a széria volt a valaha gyártott legjobbja ennek a típusnak (egyesek megkockáztatják, hogy a Mitsubishi gyár legjobb típusa).
Könnyen építhető, nagy választékban gyártanak hozzá kiegészítő tuning kütyüket, megfizethető áron.
A típus neve kitörölhetetlenül összeforrt a Párizs-Dakar legendával, mint sokszoros Dakar győztes autó.
Íme a mi Shogun-unk jelenlegi formájában február 9-én Csákberény és Csákvár között félúton! Vakarimaszka! :)


Életérzés növelő adalékok:

Hivatalos reklám:


Japán reklám:



Dakar nosztalgia japánul:


Végül egy videó a négykerekűek megmondó emberétől:




Az elkészítésről folyamatáról, illusztrált posztokkal jelentkezünk majd.