2014/02/05

Terepjáróval a közértbe, Mongóliába és tovább

Álmodunk. Álmodozunk.
De ki hallott még olyan történetekről, ami ne álmodozással kezdődött volna? 
A mi közös első offroad élményeink a közérthez kötődnek. Egyszerűen csak azért mert az erdőn keresztűl közelebb van a bolt, mint az aszfalton. Az első terepre való autónk - elég tipikus módon - egy LADA NIVA gépjármű csupa nagybetűvel, mert megérdemli. Szeretni való járgány egyszerűsége és aprócska méretéből adódó terepelőnyei miatt. Az olcsó alkatrészárakról nem is beszélve.

De az útról való egyre gyakoribb letérés és az aszfalt utakon egyre erőteljesebben jelentkező biztonság utáni ígény hozta magával második terepjárónk egy MITSUBISHI PAJERO Wagon megvásárlását.
A közkedvelt közértbejárás és egyéb erdei kalandjaink egyértelműsítették, hogy bizony Pajeronak rendelkeznie kell az alapvető eszközökkel, amivel annak idején Niva barátunkat felszereltük. Történetesen csörlővel, terepgumikkal és némi plusz hasmagassággal. Így került ketteske (a Pajero) Murczin Zsolt autóversenyző műhelyébe. Ha meg már oda került, akkor ott meg kezünkbe az Ázsia túra, Mongólia expedíció brossúrája. Gondolhatjátok mit érez egy friss Pajero tulajdonos kezében egy Ázsia túra hirdetéssel! Na akkor álmodtuk az első nagyot. Láttuk, ahogy suhanunk a sztyeppén át és meg sem állunk a jurtákig. 
De hogyan engedhetné meg magának ezt egy művészházaspár? (tegyük hozzá zárójelben, hogy egy magyar művészházaspár, mert vannak helyek ahol ez nem is tűnik olyan elérhetetlennek két ilyen ember számára)
Először is elkezdtük ezt az álmot apró részleteiben nézni. Egyáltalán mi hogyan csinálnánk végig egy ilyen expedíciót. Eszünkbe jutott milyen jó lenne a mi szemünkkel megmutatni ezt másoknak is. Így alkottuk meg ezt a kis art.off.road blogot. Egyenlőre elég ha azért szurkoltok nekünk, hogy fél év múlva sok szép fotóval és élménybeszámolóval legyen gazdagabb a virtuális világnak ez a szelete.